Bedrijfsadvies

Opstellen budgetten, lenen of leasen, begeleiding overdracht aandelen of handelsfonds, aankoop onroerend goed, vruchtgebruik constructies, voorbereiding kredietdossiers,…
Alteor is uw ervaren partner in diverse werkdomeinen.

Zo heeft ons kantoor bijvoorbeeld een uitgebreide ervaring in verwerking van complexe loonkost: in sommige sectoren is het uiterst belangrijk deze kost snel en efficiënt te koppelen aan de boekhouding opdat snel een exacte marge kan worden berekend. Met diverse sociaal secretariaten maakten wij afspraken opdat deze verwerking geautomatiseerd kan gebeuren. Wij begeleiden dan ook diverse uitzendkantoren en dienstenchequebedrijven waarvoor we een boekhouding met complexere rapportering verzorgen. Diverse cliënten die vroeger hun boekhouding zelf opvolgden hebben deze, na een kosten-baten analyse, naar ons kantoor geoutsourcet. Door onze uitgebreide know-how in deze sectoren, een logische keuze !

Bedrijfsleiders en consultants hebben vaak nood aan een klankbord waar ze terecht kunnen met hun specifieke vragen en problemen. Alteor begeleidt tientallen bedrijfsleiders, managementvennootschappen en freelancers en zorgt ervoor dat hun persoonlijk dossier vlekkeloos wordt opgevolgd en er voldoende aandacht wordt besteed aan de uitbouw van hun eigen statuut: pensioen, inkomstenverlies, opbouw onroerend patrimonium, verwerving participaties, …

Horeca, aannemers, kleinhandel... : samen bekijken we de aandachtspunten in uw dossier.  Een correcte opvolging van oa uw marge en nauwkeurige registratie van de geldstromen zijn immers erg belangrijk om een gezond bedrijf te worden en te blijven en de toets van een fiscale controle te doorstaan.

Grote ondernemingen : door het voeren van een transparante boekhouding kan uw commissaris zijn audit efficiënt uitvoeren. U ontvangt maandelijks een gedetailleerde rapportage op maat (met bv. een vergelijkend overzicht per vestiging), begeleiden u in uw budgettering en cashflowplanning. Grote volumes aan facturen en bankafschriften worden geautomatiseerd verwerkt.

Bovenstaande zijn slechts enkele voorbeelden van hoe wij een meerwaarde kunnen betekenen.  Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek !


Onze andere diensten


Startersbegeleiding

Startersbegeleiding

Reeds meer dan 20 jaar begeleidt Alteor starters tijdens hun eerste stappen in de bedrijfswereld en verzorgen wij de opstartformaliteiten. Haalbaarheidsstudies, voorbereiding statuten, ondernemingsplannen, vestigingsattesten, ..

Lees meer


Boekhouding & administratie

Boekhouding & administratie

Boekhouding wordt nog te vaak aanzien als een noodzakelijk kwaad, een overhead die enkel geld kost. Een boekhouding op maat is echter een noodzakelijk beleidsinstrument dat u toelaat een volledig zicht te krijgen op uw bedrijf en tijdig bij te sturen waar nodig.

Lees meer


Bedrijfs- en financieel advies

Bedrijfs- en financieel advies

Opstellen budgetten, lenen of leasen, begeleiding overdracht aandelen of handelsfonds, vestigingswetgeving, vruchtgebruik constructies, voorbereiding kredietdossiers,… Alteor is uw ervaren partner in diverse werkdomeinen.

Lees meer


Fiscaliteit

Fiscaliteit

Alteor zorgt voor de berekening en optimalisatie van uw personenbelasting, vennootschapsbelasting en opvolging van fiscale controles.

Lees meer