Uitstel voor het indienen van je aangifte personenbelasting door je accountant

19/10/21 Was je aangifte personenbelasting nog niet ingediend, dan krijgt je accountant hiervoor, naar aanleiding van de hoge werkdruk en samenvallende deadlines, extra uitstel.

De initiële datum voor het indienen van je aangifte personenbelasting door je accountant was 21 oktober 2021.  Door de uitzonderlijke situatie n.a.v. de coronacrisis is de werkdruk bij veel boekhoudkantoren echter nog steeds zeer hoog. Ook de deadline voor het indienen van de aangiften personenbelasting viel dit jaar opnieuw erg ongelukkig samen met de uiterste datum voor het indienen van de btw aangiften 3e kwartaal 2021 en het indienen van de aangiften vennootschapsbelasting vorig boekjaar.  De minister van financiën, dhr. Vincent Van Peteghem, heeft daarom beslist om de uiterste datum voor indiening van de aangiften in de personenbelasting door mandatarissen via de toepassing Tax On Web uit te stellen tot en met 8 november 2021.  Hierdoor wordt er wat extra ademruimte gecreëerd.  Bezorg je documenten personenbelasting dus asap aan je accountant, dan kan je aangifte personenbelasting nog tijdig worden afgewerkt.

Meer tips & tricks ?

Lees meer

Als erkend accountantskantoor begeleidt Alteor de start van uw onderneming en zorgen we voor de verdere begeleiding bij de groei van uw activiteiten. 

Kwaliteit en professionaliteit krijgen een centrale plaats binnen onze dienstverlening. 

Op deze Actua pagina houden we je op de hoogte van fiscale topics, interessante weetjes, en nog veel meer.

Welkom bij Alteor !


Andere actua berichten

Voorafbetalingen vennootschapsbelasting 2024 (aanslagjaar 2025)

26/02/24 Vennootschappen krijgen een belastingverhoging aangerekend als ze onvoldoende of geen voorafbetaling vennootschapsbelasting uitvoeren. Verwacht je over dit boekjaar belastingen verschuldigd te zijn, dan is het belangrijk om voorafbetalingen te voorzien.

Lees meer

Vergeet je “algemene voorwaarden” niet

16/02/24 Hoewel het gebruik van “algemene voorwaarden” vanuit juridisch standpunt niet verplicht is, raden we aan hier gebruik van te maken.  Het vermelden van "algemene voorwaarden" heeft immers tal van voordelen.

Lees meer

Vanaf 2026 is elektronisch factureren verplicht

01/02/24 Vanaf januari 2026 ben je verplicht om je facturatie naar andere ondernemingen te doen via een “gestructureerde elektronische facturatie”, een e-invoice.  

Lees meer