Volmacht verlenen aan Alteor voor je onderneming

08/11/24 Om u als cliënt correct te kunnen vertegenwoordigen moeten we beschikken over een volmacht.

Naast de papieren volmacht en opdrachtbrief, waarin je als klant ons de schriftelijke toestemming geeft je boekhouding op te volgen en contact te hebben met de fiscale administraties, is het voor het indienen van fiscale aangiften belangrijk om ook over een elektronische volmacht te beschikken bij de overheid. Deze elektronische volmacht kan je verlenen via onderstaande instructies.

Gelieve uw identiteitskaart in uw kaartlezer te plaatsen en uw 4 cijferige pincode bij de hand te nemen (of te werken via uw “token” of de digitale ID “Itsme”).

Volmacht voor je onderneming (vennootschap of eenmanszaak)
(indienen aangiften vennootschapsbelasting, btw, roerende voorheffing,..)

  1. Aanmelden op https://www.csam.be/nl/beheer-mandaten.html;
  2. Kies voor de optie “Beheer mijn fiscale mandaten” en “Aanmelden”;
  3. Log in;
  4. Kies bij hoe je je wilt aanmelden “In naam van een onderneming”;
  5. Kies de onderneming waarvoor je een volmacht wenst te geven;
  6. Kies in de menubalk bovenaan “Aanmaken”;
  7. Bepaal de “parameters van het mandaat”, dit mag je open laten (we adviseren om geen einddatum in te vullen);
  8. Vink bij “kies een mandaattype” volgende rubrieken aan “BTW”, “BIZTAX”, "GESCHILLEN” en "e-DEPO";
  9. Onderaan bij “Rolkeuze” als mandaatgever uzelf aanklikken;
  10. Bij “mandaatnemer” naast via opzoeken ondernemingsnummer “0882.610.324” invullen, op “Opzoeken”  klikken, “Alteor” selecteren en “Valideren”;
  11. Klik op “Volgende”, ga akkoord met de voorwaarden, en klik op "Bevestigen".

Graag ons nadien bevestigen dat je een volmacht hebt gegeven zodat wij deze kunnen aanvaarden.

Wijzig je van accountant ?  Door een volmacht te geven aan je nieuw kantoor worden de volmachten aan je vorig accountant automatisch stopgezet.

Geef je zowel een volmacht voor je onderneming als voor je persoonlijk dossier (link), dan is het aangewezen je browser tussen de twee procedures even af te sluiten.

Contacteer je Alteor dossierbeheerder bij vragen.

Meer tips & tricks ?

Lees meer

Als erkend accountantskantoor begeleidt Alteor de start van uw onderneming en zorgen we voor de verdere begeleiding bij de groei van uw activiteiten. 

Kwaliteit en professionaliteit krijgen een centrale plaats binnen onze dienstverlening. 

Op deze Actua pagina houden we je op de hoogte van fiscale topics, interessante weetjes, en nog veel meer.

Welkom bij Alteor !


Andere actua berichten

Nieuwe nacebel-codes vanaf 2025

25/11/24 In je Kbo worden de activiteiten die je vestiging uitvoert opgenomen via “nacebel-nodes”.  Deze codes worden vanaf 01/01/2025 gewijzigd.

Lees meer

Verwerk je beroepskosten in het juiste (boek)jaar

23/11/24 Uw accountant blijft er maar op aandringen om die ontbrekende aankoopfacturen zo snel mogelijk te krijgen. En dat heeft zo zijn redenen.

Lees meer

Hoe lang is de controletermijn van de fiscus

18/11/24 Hoe lang heeft de fiscus om je aangifte personen- of vennootschapsbelasting te controleren?

Lees meer