Volmacht verlenen aan Alteor voor je persoonlijk dossier

15/11/24 Om u als cliënt correct te kunnen vertegenwoordigen moeten we beschikken over een volmacht.

Naast de papieren volmacht en opdrachtbrief, waarin je als klant ons de schriftelijke toestemming geeft je boekhouding op te volgen en contact te hebben met de fiscale administraties, is het voor het indienen van fiscale aangiften belangrijk om ook over een elektronische volmacht te beschikken bij de overheid. Deze elektronische volmacht kan je verlenen via onderstaande instructies.

Gelieve uw identiteitskaart in uw kaartlezer te plaatsen en uw 4 cijferige pincode bij de hand te nemen (of te werken via uw “token” of de digitale ID “Itsme”).

Volmacht voor je persoonlijk dossier - natuurlijk persoon
(indienen aangifte personenbelasting)

  1. anmelden op https://www.csam.be/nl/beheer-mandaten.html;
  2. Kies voor de optie “Beheer mijn fiscale mandaten” en “Aanmelden”;
  3. Log in;
  4. Kies bij hoe je je wilt aanmelden “In eigen naam”;
  5. Kies in de menubalk bovenaan “Aanmaken”;
  6. Bepaal de “parameters van het mandaat”, dit mag je open laten (we adviseren om geen einddatum in te vullen);
  7. Vink bij “kies een mandaattype” volgende rubrieken aan “Tax-on-web PB”, “Taks-on-web BNI/NP” (indien van toepassing) en “MYMINFIN”;
  8. Onderaan bij “Rolkeuze” als mandaatgever uzelf aanklikken;
  9. Bij “mandaatnemer” naast via opzoeken ondernemingsnummer “0882.610.324” invullen, op “Opzoeken”  klikken, “Alteor” selecteren en “Valideren”;
  10. Klik op “Volgende”, ga akkoord met de voorwaarden, en klik op "Bevestigen";

Vullen we ook de aangifte personenbelasting in voor je partner, dan moet ook deze bovenstaande procedure uitvoeren.

Graag ons nadien bevestigen dat je een volmacht hebt gegeven zodat wij deze kunnen aanvaarden.

Wijzig je van accountant ?  Door een volmacht te geven aan je nieuw kantoor worden de volmachten aan je vorig accountant automatisch stopgezet.

Geef je zowel een volmacht voor je onderneming (link) als voor je persoonlijk dossier, dan is het aangewezen je browser tussen de twee procedures even af te sluiten.

Contacteer je Alteor dossierbeheerder bij vragen.

Meer tips & tricks ?

Lees meer

Als erkend accountantskantoor begeleidt Alteor de start van uw onderneming en zorgen we voor de verdere begeleiding bij de groei van uw activiteiten. 

Kwaliteit en professionaliteit krijgen een centrale plaats binnen onze dienstverlening. 

Op deze Actua pagina houden we je op de hoogte van fiscale topics, interessante weetjes, en nog veel meer.

Welkom bij Alteor !


Andere actua berichten

Voorafbetalingen vennootschapsbelasting 2025 (aanslagjaar 2026)

22/01/25 Vennootschappen krijgen een belastingverhoging aangerekend als ze onvoldoende of geen voorafbetaling vennootschapsbelasting uitvoeren. Verwacht je over dit boekjaar belastingen verschuldigd te zijn, dan is het belangrijk om voorafbetalingen te voorzien.

Lees meer

Investeringsaftrek 2025

16/01/25 Om ondernemingen aan te moedigen te blijven investeren krijg je bij  sommige investeringen een extra fiscale korting, de investeringsaftrek. Vanaf 2025 zijn er enkele wijzingen.

Lees meer

Geen belastingverhoging meer bij een vergissing te goeder trouw

11/01/25 Het Grondwettelijk Hof heeft geoordeeld dat de fiscus niet langer standaard een verhoging van 10% kan toepassen bij een vergissing te goeder trouw.

Lees meer