Volmacht verlenen aan Alteor voor je persoonlijk dossier

07/06/21 Om u als cliënt correct te kunnen vertegenwoordigen moeten we beschikken over een volmacht.

Naast de papieren volmacht en opdrachtbrief, waarin je als klant ons de schriftelijke toestemming geeft je boekhouding op te volgen en contact te hebben met de fiscale administraties, is het voor het indienen van fiscale aangiften belangrijk om ook over een elektronische volmacht te beschikken bij de overheid. Deze elektronische volmacht kan je verlenen via onderstaande instructies.

Gelieve uw identiteitskaart in uw kaartlezer te plaatsen en uw 4 cijferige pincode bij de hand te nemen (of te werken via uw “token” of de digitale ID “Itsme”).

Volmacht voor je persoonlijk dossier - natuurlijk persoon
(indienen aangifte personenbelasting)

  1. anmelden op https://www.csam.be/nl/beheer-mandaten.html;
  2. Kies voor de optie “Beheer mijn fiscale mandaten” en “Aanmelden”;
  3. Log in;
  4. Kies bij hoe je je wilt aanmelden “In eigen naam”;
  5. Kies in de menubalk bovenaan “Aanmaken”;
  6. Bepaal de “parameters van het mandaat”, dit mag je open laten (we adviseren om geen einddatum in te vullen);
  7. Vink bij “kies een mandaattype” volgende rubrieken aan “Tax-on-web PB”, “Taks-on-web BNI/NP” (indien van toepassing) en “MYMINFIN”;
  8. Onderaan bij “Rolkeuze” als mandaatgever uzelf aanklikken;
  9. Bij “mandaatnemer” naast via opzoeken ondernemingsnummer “0882.610.324” invullen, op “Opzoeken”  klikken, “Alteor” selecteren en “Valideren”;
  10. Klik op “Volgende”, ga akkoord met de voorwaarden, en klik op "Bevestigen";

Vullen we ook de aangifte personenbelasting in voor je partner, dan moet ook deze bovenstaande procedure uitvoeren.

Graag ons nadien bevestigen dat je een volmacht hebt gegeven zodat wij deze kunnen aanvaarden.

Wijzig je van accountant ?  Door een volmacht te geven aan je nieuw kantoor worden de volmachten aan je vorig accountant automatisch stopgezet.

Geef je zowel een volmacht voor je vennootschap (link) als voor je persoonlijk dossier, dan is het aangewezen je browser tussen de twee procedures even af te sluiten.

Contacteer je Alteor dossierbeheerder bij vragen.

Meer tips & tricks ?

Lees meer

Als erkend accountantskantoor begeleidt Alteor de start van uw onderneming en zorgen we voor de verdere begeleiding bij de groei van uw activiteiten. 

Kwaliteit en professionaliteit krijgen een centrale plaats binnen onze dienstverlening. 

Op deze Actua pagina houden we je op de hoogte van fiscale topics, interessante weetjes, en nog veel meer.

Welkom bij Alteor !


Andere actua berichten

Betaal tijdig je sociale bijdragen

25/09/24 Als bedrijfsleider zijn je sociale kwartaalbijdragen maar fiscaal aftrekbaar in het jaar van betaling. Het is dan ook belangrijk om hiervan de vervaldata steeds te respecteren.

Lees meer

Meldingsplicht om je huur als beroepskost te behouden

17/09/24 Vanaf aanslagjaar 2024 zijn huurgelden van onroerende goederen nog maar aftrekbaar in je vennootschap of eenmanszaak, wanneer je als huurder de identiteit van de verhuurder meldt aan de belastingadministratie.

Lees meer

Registratie helpers en werkende vennoten in de Kbo vanaf juli 2024

11/09/24 Zelfstandigen en vennootschappen die actief zijn in de bouw- of de schoonmaaksector zijn sinds 1 juli 2024 verplicht om de gegevens van hun helpers en werkende vennoten te registeren in de Kruispuntbank van Ondernemingen (Kbo) en die info up-to-date te houden.

Lees meer