Volmacht verlenen aan Alteor voor je persoonlijk dossier

07/06/21 Om u als cliënt correct te kunnen vertegenwoordigen moeten we beschikken over een volmacht.

Naast de papieren volmacht en opdrachtbrief, waarin je als klant ons de schriftelijke toestemming geeft je boekhouding op te volgen en contact te hebben met de fiscale administraties, is het voor het indienen van fiscale aangiften belangrijk om ook over een elektronische volmacht te beschikken bij de overheid. Deze elektronische volmacht kan je verlenen via onderstaande instructies.

Gelieve uw identiteitskaart in uw kaartlezer te plaatsen en uw 4 cijferige pincode bij de hand te nemen (of te werken via uw “token” of de digitale ID “Itsme”).

Volmacht voor je persoonlijk dossier - natuurlijk persoon
(indienen aangifte personenbelasting)

  1. anmelden op https://www.csam.be/nl/beheer-mandaten.html;
  2. Kies voor de optie “Beheer mijn fiscale mandaten” en “Aanmelden”;
  3. Log in;
  4. Kies bij hoe je je wilt aanmelden “In eigen naam”;
  5. Kies in de menubalk bovenaan “Aanmaken”;
  6. Bepaal de “parameters van het mandaat”, dit mag je open laten (we adviseren om geen einddatum in te vullen);
  7. Vink bij “kies een mandaattype” volgende rubrieken aan “Tax-on-web PB”, “Taks-on-web BNI/NP” (indien van toepassing) en “MYMINFIN”;
  8. Onderaan bij “Rolkeuze” als mandaatgever uzelf aanklikken;
  9. Bij “mandaatnemer” naast via opzoeken ondernemingsnummer “0882.610.324” invullen, op “Opzoeken”  klikken, “Alteor” selecteren en “Valideren”;
  10. Klik op “Volgende”, ga akkoord met de voorwaarden, en klik op "Bevestigen";

Vullen we ook de aangifte personenbelasting in voor je partner, dan moet ook deze bovenstaande procedure uitvoeren.

Graag ons nadien bevestigen dat je een volmacht hebt gegeven zodat wij deze kunnen aanvaarden.

Wijzig je van accountant ?  Door een volmacht te geven aan je nieuw kantoor worden de volmachten aan je vorig accountant automatisch stopgezet.

Geef je zowel een volmacht voor je vennootschap (link) als voor je persoonlijk dossier, dan is het aangewezen je browser tussen de twee procedures even af te sluiten.

Contacteer je Alteor dossierbeheerder bij vragen.

Meer tips & tricks ?

Lees meer

Als erkend accountantskantoor begeleidt Alteor de start van uw onderneming en zorgen we voor de verdere begeleiding bij de groei van uw activiteiten. 

Kwaliteit en professionaliteit krijgen een centrale plaats binnen onze dienstverlening. 

Op deze Actua pagina houden we je op de hoogte van fiscale topics, interessante weetjes, en nog veel meer.

Welkom bij Alteor !


Andere actua berichten

Dividenden aan 15%, de vvpr-bis toepassen of een liquidatiereserve aanleggen?

17/03/23 Over een dividend uit je vennootschap betaal je in principe 30% roerende voorheffing. Dit kan soms aan een lager tarief, waarbij we voor oudere vennootschappen vaak het systeem van de liquidatiereserve toepassen en bij jongere vennootschappen de vvpr-bis regeling. De verschillen in een notedop.

Lees meer

Langere controletermijn bij laattijdige btw aangiften

15/03/23 In principe kan je btw controleur 3 jaar teruggaan voor het nakijken van je btw aangifte.  Dien je een btw aangifte laattijdig in, dan wordt deze controle termijn, voor aangiften vanaf 2023, verlengd tot 4 jaar.

Lees meer

De winstpremie

10/03/22 Je kan je werknemers via een “winstpremie” een deel van de winst van de vennootschap toekennen als bonus. Door de relatief eenvoudige vormvoorwaarden is deze maatregel een waardig alternatief voor de “niet-recurrente resultaatsgebonden voordelen”

Lees meer