Volmacht verlenen aan Alteor voor je vennootschap

07/06/21 Om u als cliënt correct te kunnen vertegenwoordigen moeten we beschikken over een volmacht.

Naast de papieren volmacht en opdrachtbrief, waarin je als klant ons de schriftelijke toestemming geeft je boekhouding op te volgen en contact te hebben met de fiscale administraties, is het voor het indienen van fiscale aangiften belangrijk om ook over een elektronische volmacht te beschikken bij de overheid. Deze elektronische volmacht kan je verlenen via onderstaande instructies.

Gelieve uw identiteitskaart in uw kaartlezer te plaatsen en uw 4 cijferige pincode bij de hand te nemen (of te werken via uw “token” of de digitale ID “Itsme”).

Volmacht voor je vennootschap
(indienen aangiften vennootschapsbelasting, btw, roerende voorheffing,..)

  1. Aanmelden op https://www.csam.be/nl/beheer-mandaten.html;
  2. Kies voor de optie “Beheer mijn fiscale mandaten” en “Aanmelden”;
  3. Log in;
  4. Kies bij hoe je je wilt aanmelden “In naam van een onderneming”;
  5. Kies de onderneming waarvoor je een volmacht wenst te geven;
  6. Kies in de menubalk bovenaan “Aanmaken”;
  7. Bepaal de “parameters van het mandaat”, dit mag je open laten (we adviseren om geen einddatum in te vullen);
  8. Vink bij “kies een mandaattype” volgende rubrieken aan “BTW”, “BIZTAX” en “GESCHILLEN”;
  9. Onderaan bij “Rolkeuze” als mandaatgever uzelf aanklikken;
  10. Bij “mandaatnemer” naast via opzoeken ondernemingsnummer “0882.610.324” invullen, op “Opzoeken”  klikken, “Alteor” selecteren en “Valideren”;
  11. Klik op “Volgende”, ga akkoord met de voorwaarden, en klik op "Bevestigen".

Graag ons nadien bevestigen dat je een volmacht hebt gegeven zodat wij deze kunnen aanvaarden.

Wijzig je van accountant ?  Door een volmacht te geven aan je nieuw kantoor worden de volmachten aan je vorig accountant automatisch stopgezet.

Geef je zowel een volmacht voor je vennootschap als voor je persoonlijk dossier (link), dan is het aangewezen je browser tussen de twee procedures even af te sluiten.

Contacteer je Alteor dossierbeheerder bij vragen.

Meer tips & tricks ?

Lees meer

Als erkend accountantskantoor begeleidt Alteor de start van uw onderneming en zorgen we voor de verdere begeleiding bij de groei van uw activiteiten. 

Kwaliteit en professionaliteit krijgen een centrale plaats binnen onze dienstverlening. 

Op deze Actua pagina houden we je op de hoogte van fiscale topics, interessante weetjes, en nog veel meer.

Welkom bij Alteor !


Andere actua berichten

Het einde van auteursrechten?

22/09/21 Steeds meer ondernemers passen het systeem van auteursrechten toe. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem wil eventueel misbruik aanpakken.

Lees meer

Hoe wordt het crisis-overbruggingsrecht belast?

11/09/21 De federale en de Vlaamse regering troffen tijdens de Coronapandemie verschillende maatregelen om het bedrijfsleven te ondersteunen. Eén daarvan was het Covid-19 crisis-overbruggingsrecht.

Lees meer

De aandeelhoudersovereenkomst

02/09/21 Afspraken maak je best op papier, ook die tussen aandeelhouders.  En vanaf de opstart, zodat in moeilijke tijden conflictsituaties tot een minimum beperkt blijven en de stabiliteit en continuïteit van je vennootschap wordt gegarandeerd.

Lees meer