Bedrijfsadvies
Opstellen budgetten, cashflowplanning, leasen of lenen, begeleiding overdracht handelsfonds of aandelen, aankoop onroerend goed, voorbereiding kredietdossiers,… Alteor is uw ervaren partner in diverse werkdomeinen.
Zo heeft ons kantoor bijvoorbeeld een uitgebreide ervaring in verwerking van complexe loonkost: in sommige sectoren is het uiterst belangrijk deze kost snel en efficiënt te koppelen aan de boekhouding opdat snel een exacte marge kan worden berekend. Met diverse sociaal secretariaten maakten wij afspraken zodat de verwerking in de boekhouding geautomatiseerd kan gebeuren en er exacte marges kunnen worden berekend. Wij begeleiden dan ook diverse dienstenchequebedrijven en uitzendkantoren waarvoor we een boekhouding met complexere rapportering verzorgen. Diverse cliënten die vroeger hun boekhouding zelf opvolgden hebben deze, na een kosten-baten analyse, naar ons kantoor geoutsourcet. Door onze uitgebreide know-how in deze sectoren, een logische keuze.
Bedrijfsleiders, freelancers, consultants,... hebben vaak nood aan een klankbord waar ze terecht kunnen met hun specifieke vragen en problemen. Alteor begeleidt tientallen bedrijfsleiders, managementvennootschappen en freelancers (ICT, HR,...) en zorgt ervoor dat hun persoonlijk dossier vlekkeloos wordt opgevolgd en er voldoende aandacht wordt besteed aan de uitbouw van hun eigen statuut: fiscale optimalisatie kosten, opbouw pensioen, inkomstenverlies, opbouw onroerend patrimonium, verwerving participaties, …
Horeca, aannemers, kleinhandel... : samen bekijken we de aandachtspunten in uw dossier. Een correcte opvolging van oa uw marge en nauwkeurige registratie van de geldstromen zijn immers erg belangrijk om een gezond bedrijf te worden en te blijven en de toets van een fiscale controle te doorstaan.
Grote ondernemingen : door het voeren van een transparante boekhouding kan uw commissaris zijn audit efficiënt uitvoeren. U heeft toegang tot een gedetailleerde rapportage op maat (met bv. een vergelijkend overzicht per vestiging), begeleiden u in uw budgettering en cashflowplanning. Grote volumes aan facturen en bankafschriften worden geautomatiseerd verwerkt.
Bovenstaande zijn slechts enkele voorbeelden van hoe wij een meerwaarde kunnen betekenen. Contacteer ons voor een vrijblijvend gesprek ! Opgelet, door het hoog aantal aanvragen, en om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen, accepteren wij enkel dossiers wanneer we hiervoor binnen onze planning voldoende tijd kunnen vrijmaken en waarin we inhoudelijk een meerwaarde kunnen betekenen. Alvast bedankt voor uw begrip.
Onze andere diensten

Startersbegeleiding
Reeds meer dan 20 jaar begeleidt Alteor starters tijdens hun eerste stappen in de bedrijfswereld en verzorgen wij de opstartformaliteiten. Haalbaarheidsstudies, voorbereiding statuten, ondernemingsplannen, vestigingsattesten, ..
Bedrijfs- en financieel advies
Opstellen budgetten, lenen of leasen, begeleiding overdracht aandelen of handelsfonds, vestigingswetgeving, vruchtgebruik constructies, voorbereiding kredietdossiers,… Alteor is uw ervaren partner in diverse werkdomeinen.
Boekhouding & administratie
Boekhouding wordt nog te vaak aanzien als een noodzakelijk kwaad, een overhead die enkel geld kost. Een boekhouding op maat is echter een noodzakelijk beleidsinstrument dat u toelaat een volledig zicht te krijgen op uw bedrijf en tijdig bij te sturen waar nodig.